Sigara karşıtı reklamlara devam

Sigara karşıtı reklamlara devamHabertürk, 07.09.2011,

HT Gazete, 07.09.2011, Ayşem KALYONCU, akalyoncu@htgazete.com.tr
 
Sevgili okurlar, hatırlarsanız bayramdan önce yazmış olduğum bir yazımda sigara karşıtı reklamların tartışma konusu yarattığından bahsetmiş, reklamların mutlaka desteklenmesi gerektiğine değinmiştim
 
Sigara karşıtı reklamların yayınlanmasını istemeyenlere karşı çıkarak yazmış olduğum bu köşe yazıma, Sigara ve Sağlık Ulusal Komite Başkanı Elif Dağlıdan beni çok memnun eden bir e-mail geldi. Elif Dağlının göndermiş olduğu e-mail ' e önemli bir basın bülteni de eklenmişti. Dağlı, köşemde basın bültenine yer vermemi rica etmiş. Yerim kısıtlı olduğundan bu bana göre çok önemli ve anlamlı olan bültenin ancak bazı bölümlerini bugün sizlerle paylaşabileceğim;
 
YASAL ZORUNLULUK
 
Sevgili Ayşem Kalyoncu, HT gazete köşe yazınız için sizi kutluyoruz. CHP Manisa Milletvekili Özgür Özel ' in televizyon kanallarında gösterilmekte olan sigara karşıtı gerçek hasta ifadelerini içeren filmlerin kaldırılması isteğine Sigara ve Sağlık Ulusal Komitesi cevap vermektedir. Televizyonda tütün ürünleri karşıtı filmlerin gösterilmesi yasal zorunluluktur.
 
4207 sayılı kanun 4. Maddesi, 7. fıkrası,
 Tütün Kontrolü Çerçeve Sözleşmesi 12. Maddesi, medya kanalları ile tütün zararları konusunda eğitimi zorunlu kılmıştır.
 
Halkın tütün ürünlerinin zararları konusunda doğru bilgilendirilme hakkı vardır ve bunu sağlamak devletlerin yükümlülüğüdür.
 
Tütün ürünlerinin zararları yeterince bilinmemektedir.
 
En etkili filmler en vurucu olanlardır.
Dünya Sağlık Örgütü sigara bırakma konusunda en ikna edici ve etkili televizyon filmlerinin hastalık resimleri ile sigaranın yol açtığı hastalıkların yarattığı acıları gösteren, ölmekte olan hastaları konu alanlar olduğunu belirtmektedir. Dünya Sağlık Örgütü üye devletlerine en iyi uygulamaları önermektedir.
 
MEDYANIN GÜCÜ
 
Türkiye Dünya ' da medya kampanyası en başarılı ülkeler arasındadır.
 
Dünyada 27 ülkede yaşayan 1,9 milyar kişi doğru bilgilendirme sağlayan kitlesel medya kampanyalarından yararlanmaktadır. Bütan, Kamboçya, Küba, Danimarka, Mısır, İrlanda, Hindistan, Rusya Federasyonu, İngiltere, Vietnam, Hollanda bu ülkeler arasındadır.
 
Başarılı sonuç yaratan filmler ülke kültürüne göre yerel hastalar ile çekilmektedir. Türkiye ' nin kampanyasının başarısına Küresel Tütün Salgını 2011 raporunda yer verilmiştir.
 
Elif Dağlı, (Sigara ve Sağlık Ulusal Komite Başkanı)